Klachtenregeling

Heb je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen.

Hoe gaan we in onze praktijk om met klachten? Wat kun je doen als je ergens niet tevreden over bent? Lees verder als je hier meer over wilt weten.

Vertel ons wat je dwarszit
Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij je verloskundige, want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of je geruststellen. Of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt.

We maken graag een afspraak voor een gesprek.  Het kan gebeuren dat we nét even geen tijd hebben als jij iets met ons wilt bespreken. Dat is vervelend. Maar we vragen je begrip hiervoor. Ons werk is niet altijd goed te plannen. We maken graag een aparte afspraak met je. Dan hebben we rustig de tijd om te praten.

Hulp nodig bij het melden van je klacht? Schakel onze klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of vind je het prettig als iemand je helpt om de klacht in te dienen? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en kan je meer vertellen over je rechten en adviseert je graag. Zij (of hij) helpt je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kan ook een mailen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.  

Een klacht indienen kost niets

Aan alles wat hier besproken is, zijn geen kosten verbonden. Het kost je dus niets om met ons te praten over een klacht, ook niet als we daar een aparte afspraak voor maken. Ook de hulp van de bemiddelaar en klachtencommissie is gratis. Misschien wil je nog andere hulp inschakelen. Bijvoorbeeld van een advocaat, of van een arts voor medisch advies. Die hulp zul je dan wél zelf moeten betalen.

Meer informatie?
Uitgebreidere informatie over deze klachtenregeling voor verloskundige praktijken vind je op www.klachtverloskunde.nl.

Nieuws

Ontdek wat er gebeurt binnen Maeva

Bereikbaarheid van assistentes in de vakantieperiode

In de periode van 18 juli tot 23 augustus zal er niet alle dagen een assistente op de praktijk aanwezig zijn vanwege de vakantieperiode. Heb je een vraag of wil […]

Lees artikel

Huisarts in opleiding Anja Haker loopt een ochtend mee

Donderdag 27 juni loopt huisarts in opleiding Anja Haker een ochtend met ons mee. Als je bezwaar hebt tegen haar aanwezigheid, geef dat gerust bij ons aan.   Sinds maart […]

Lees artikel

Nieuwe assistente

Vanaf maandag 1 juli zal Rosanne bij ons ingewerkt worden als assistente. Jullie zullen haar de komende maanden vooral op de maandagen tegenkomen in de praktijk of aan de telefoon […]

Lees artikel

Ben je zwanger, of wil je graag zwanger worden?
Wij staan je graag bij met advies!

Contact opnemen